The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Wednesday, October 15, 2014

15: SEMINGGU

Seminggu yang penuh ragam. Hidup aku memang x aman. Ada ja idea si Jebat ni nk menyusahkan aku. Bukan boleh tgk aku senang, mentang2 la Ibu ada. Penat. Pantang aku nk masuk bilik aku ada ja halnya. Dan dah seminggu juga aku x mengikuti drama korea yang selalu aku tonton. Huh menyusahkan betul.

Nah!! Aku meletakkan mug yang berisi air kopi dengan agak kasar. Dan melangkah katil yang telah seminggu aku huni. Jebat ku jelling sekilas.

“Amboi x ikhlas langsung, orang nk bagi pahala free pun x nk” Jebat mececeh dalam nada yang masih ku boleh dengari. Dan aku buat pekak badak
Handphone ku capai. Aish bateri ni bila nk penuh dari td lagi aku charge, mcm x msk charge ja.Dah rosak ke? Aish duit lagi..apa la nasib aku. Time sesak macam ni la dia nk wat hal. Mintak ngan Jebat (mata menjeling kearah jebat yang sedang enak menghirup kopi tadi, matanya masih kusyuk mengadap laptop. Ngee..x mungkin…huh…mata menjeling Jam di dinding, kol 10, malam masih muda (bagi aku la). Mata pun masih segar buat paper lagi bagus. Terus beg tanganku capai, pendrive ku capai, kakiku lantas diatur untuk kebilik sebelah memandangkan laptop ku disana. Esok cuti boleh la aku stay up malam ni…hehe

Nak kemana?

Buat kerja.


No comments: