The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Wednesday, October 15, 2014

13: BENCI

Benci!!BEnci!!Benci!!Benci!!Bennnnnciiiiiiii!!
Itulah perasaan Lia bila tersedar pagi tadi. Memang Jebat sengaja nak naikkan darahnya. Wajahnya selamba macam tak buat apa2 salah. Tak bersalah membuka tudungnya, tak bersalah mengangat dirinya kekatil, tak bersalah memeluk dirinya. Malah boleh lagi tersengih-sengih macam kera kena belacan..nasib baik Ibu ada, kalau tak memang ada la yang kepala benjol pagi tadi. Geram sangat!!
Bertambah geram bila dengan sengaja dia hulurkan tangan untuk aku salam depan Ibu, nak x nak terpaksa la aku sambut salamnya. Dan sepantas kilat sekali lagi dia ambil kesempatan mengucup pipi aku sebelum melangkah keluar untuk ke pejabat pagi tadi. Dan aku terpacak macam patung kat situ x mampu untuk buat apa2. Terkejut. Dia memang sengaja. Sengaja nak sakitkan hati aku. Dan sepanjang hari ini aku tidak mampu untuk membuat sebarang kerja, fikiran dan ingatan aku hanya dipenuhi perasaan benci pada JEBAT. Dia memang  Jebat, pahlawan yang menyusahkan orang. Suka membuat sesuatu tanpa memikirkan perasaan orang.


No comments: