The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Thursday, May 28, 2009

kurang bercakap= bodoh sombong

ari ni..
pepagi lagi sorang mamat ni sapa aku dalam ym...
mgkin dia bosan kot....

aku pun sapa la dia balik....
sbb ari ni macam ada mood n masa nak layan ym....
biasa segan ar...orang lain keje aku dok ym...
kan tak elok tu...

dia mintak no phone...
kata senang nak call n msg....
dah bosan kot nak mintak gambar aku...

aku mmg tak suka nak sesuka ati bagi no phone kat orang...
so aku bg la reason...
perkara yang bebenor...
kenapa aku tak nak kasi no phone aku...
sbb aku tak nak wat menyemakkan phone book dia ngan no aku...
sbb aku tau bila sekali ja dia berbual ngan aku...
dia akan bohsan...
sbb aku akan membosankan dia...
k...
dia leh terima alasan aku...

then aku tanya la...
dia suka kawan ngan orang camne...
dia kata tak kisah asalkan orang tu open minded dan tak susahkan dia...
k.
aku terima...
sapa nak kawan yang boleh susahkan diri sendiri kan...
tp saja aku nak argue ngan dia...
aku kata orang macam tu tak kan wujud..
maksud aku open minded dalam sume hal...
then...
kami pun argue...
bagi reason...
dan contoh...

X: u tau tak ape mksud open minded?
dahlia_canna: tau...fikiran terbuka....
X: yer la..
X:terbuka untuk terime pendapat org..
X:bukan nyer suke semua org..
X:laen tu.
dahlia_canna: bukan saja pendapat....tp tingkah laku....sifat...kegemaran....kan awk ckap open minded dalam sume hal
X:yup..
X:mmg la..
X:tpi, sifat pon ade kene mengena ngn open minded ke?

X:i ckp as long as org tu tk nyusahkan i, i ok je..

X:then, klo lagu boboy tu da menyakitkn telinga i, tu kire menyusahkn la tu.

X:cube u ckp, ape yng bleh di kaitkn sifat dgn open minded?

dahlia_canna: so awk akan kutuk la sesapa yang minat lagu boboy tu?

X: nope..
X: npe nk kutuk plak?
X: sume org len citerase..

dahlia_canna: tp mesti ada double standard kan?
dahlia_canna: apa kelas layan lagu boboy...
X:u jew yng pk mcm tu..
X: biase la..

X: pmpuan kn suke pk negatif..
X: sifat tu mmg tk pnah lri dlm dri pmpuan..
X: bnde tak pasti lagi, dah tafsir mcm2..

X: tol tk?
dahlia_canna: see....awak dah berfikiran double standard bila kata pompuan suka fikir negatif
X: ape mksud double standard?

X: trgkn leh?
dahlia_canna: awal2 lagi awak dah fikir perkara yang kurang baik tentang sesuatu...
X: then, ape kne mengena double standard ngn fikiran terbuka?
X: what is their relation?

dahlia_canna: dengan adanya double standard...ssh untuk kita berfikiran terbuka dalam semua hal...
dahlia_canna: sbb kekadang kita dah assume awal2 benda tu buruk...tak elok...menyusahkan...

X: i rse u tk phm maksud berfikikirn terbuka.

X: tu je.
X: whatever lah

then...
aku jadi mangsa...
Tp aku tetap ngan pendapt aku...
dia mengalah....
tp aku tau nada dia tak puah ati....

ade phm ke?
len la klo u mmg sombong..

n tak leh nk terima kwn2 u leh tlg..

that all..


owh.. then,
u gune la kepakaran memerhati u..
(ini sbb sebelum ni aku ada ckp aku suka memerhati dr berckp)
tgk leh tk dpt jwapan

ape lagi..
cpt la memerhati..
tgk leh ke tak..

owh..
okei.
u kn pkar memerhati..
perlukan memerhati je..
dah ade jawapan..
sng tol..

t i blaja ngn u ek..
tgk je org tu,
da dpt tau da die cmtu..

wah.. sng tol.. jgn lupe ajar..
oo..
ikot u la.
janji bahagia..

then....
dia wat conclusion...

sbb u mcm tksub ng dri u sndri..

u bngga sgt dgn kebolehan u..

n anggap org len sume tk setnding u lah u bukan nilai dri u,
u nilai dri org laen,.,,

jgn tipu ek..


susah berckp ngn org bijak pandai nie..


baik berckp ngn karipap lagi baik dripada berckp ngn org yng nk menang.

next time, i pn nk kne ade double standard jgk..

then memerhati org len..
supya bleh jdi bodh smbong..
kurgkn bertanya..

then, idop nk menang..

tol tak?

boleh kot jdi cmtu..
hahaha..


bangga dri..

tak pndang pendapat org len..
semua pendapat org slh..

u mmg tk sedar yng u ni mmg btol2 angkuh dgn diri u..
mlh u mkin bngga dgn dri u..

u tk blaja pon..
u learn to blame people..
tht all..


ape yng u blja,
just cri kelemahan org len..

u mmg teruk pn..

dlm byk2 org i cht,
u la pling truk skali..


sbb u terlalu bngga dgn dri u..

bru dpt kjayaan ckit, dah bngga melambung2..
munggki u tak nmpak, org len nmpk sikap u tu..
i nasihatkn, jgnla bngga dri sgt..

u bngga dgn dr u.

u bngga dgn ur stail.


part yang the best....

i mean, yng mcm bagus tu,..
klo u kt depan i, da lme da i sepak.
lbh kurang cmtu la..


i mksudkn, cra u berckp mcm nk mintak org sepak..

cmtu la..

mungkin u tk blaja cra berkomunikasi yng btol kot..
ntah la.

lntk u lah.

dan aku terfikir...
dia yang betol...
atau aku yang salah....

tp yang pasti itu la kehidupan....
tiada siapa yang sempurna....

2 comments:

Anonymous said...

wuyo...
memang perbincangan yang hebat..
apa la dahlia ckp ni hingga X blh beri jawapan mcm tu..
mmm...
takleh komen boleh2...
ader bias nanti..
tapi ape yang 'king' pham la...
dia tak phm ap yang dahlia maksudkan...
kira komunikasi tak berkesan la..
n X ni adelah bukan laki yang jenis cool..
jns hangin skit kot...
hehehe...
apa2 pun..tula khidupan..
mungkin kita perlu muhasabah diri kita sebentar..
sama ade kita betul@salah..=)

Anonymous said...

mungkin ada benarnya apa yang mr X cakap. cuba renung balik betul2 apa perbualan tu dan apa yang menyebabkan dia kata macam tu. betulke dahlia canna ni susah nak dengar dan terima pendapat orang? jangan terlalu nak menang sampai terlupa orang sekeliling. jangan terlalu rasa betul sampai lupa dengar suara orang lain. kita kan manusia. cana pun cakap kita manusia, jadi kita tak sempurna. bila kita kurang sempurna, kita perlukan orang luar menilai kita. walaupun kita rasa kita dah perfect tapi, kita tetap ada kecacatan dan perlu sesekali dengar suara sekeliling.