The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Friday, May 29, 2009

5: Saya amek awak.


tit…tit…tit…aku berkejaran sebaik mendengar bunyi phone. alamak..apsal dia call aku nih…nak jawab tak..ngeee ….aku cuma merenung phone ditangan..dah berhenti…fuh.. banyaknya miscall…alamak ibu pun ada call ni, nape yea…

bip..bip….message masuk

askum, please angkat phone. urgent. Belum pun sempat aku nak replay message. phone dah berbunyi balik. dia lagi.

setelah aku Berjaya mengumpul segala kekuatan, aku menekan butang hijau

“hello. askum.”

“hello, wasalam”

“awak kat mana?”

“kat lab. nape?”

“saya akan sampai utm dalam half and hour. awk bersiap. kita kena balik sekarang. mama kat icu”

dalam satu nafas dia lontarkan hukuman mandatory kat aku. bersiap.. amek aku.. balik.. mama sakit..aku cuba cerna apa yang dia katakan.

“dengar tak ni!”. dia menjerit sedikit setelah tiada respon dari aku. jeritan dia dicorong radio mengembalikan aku ke dunia reality.

“er…saya kena mintak cuti dlu..”

“saya dah lepas angsana ni.. nanti jumapa awak kat utm. awk dok blok mana?

“er…blok m24.ktdi.”

“k . jumpa dalam half and hour.” klik

tut..tut..tut…dan aku masih belum percaya dengan apa yang berlaku….aku hanya memandang tepon di tangan..perasaan tak percaya masih lagi terasa.

No comments: