The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Tuesday, June 22, 2010

Tulis Blog!!

this is my port...don't disturb me...syush3x...hidupku yg tunggang langgang..x reti writing..tp terpksa writing..mcm nih la jadinya...

Salam

huhu..idea dah lari...terdelete apa yang aku tulis td...huhu(~.~). tapi apa yang aku nak cakap sebenarnya adalah tulis blog umpama macam membebel atau tulis diari. iaitu satu perkara yang kita ingin kongsi bersama orang lain (membebel) atau perkara yang ingin kita luahkan tetapi malu (diari).dalam diari selalu kita tulis macam2...kekadang bila baca2 balik betul ke ini yang aku fikir dan rasa. dalam diari selalunya kita catat perkara2 dengan niat tiada siapa yang mengetahui, begitu juga blog. walaupun beribu orang membacanya, tp mereka tidak mengenali kita (kec yang dedahkan siapa pemilik). jadi kita bebas untuk jadi siapa kita di alam nyata, and jadi siapa yang kita kehendaki di alam maya. walaupun sesiapa yang kita nak jadi, itu adalah diri kita (outside and inside)...(huh..ntah apa dah aku membebel...korang layan ja la yea....)

apapun, aku tak rasa menjadi blogger ni sesuatu yang negatif. kita menulis dengan harapan seseorang akan membacanya, dan seterusnya comment, dan menyebabkan kita tidak lagi perlu untuk membayar fee charge untuk dapatkan nasihat2 yang membina...senang cite x yah upah pkr psikologi untuk mendengar kisah kita,atau x yah cari kawan (lebih kpd paksa) untuk dengar masalah kita. so senangkan. tambahan pula zaman sekarang mana la orang nk jaga tepi kain orang sangat..even kawan baik yang makan sepinggan tidur sekatil..dipendekkan cerita mungkin masalah stress boleh dikurangkan...malah seterusnya boleh megurangkan peratus seseorang itu menjadi gila...huahuahua....(aku dah gila)


hahaha...ntah apa2 yang aku tulis...tonggang langgang...memang aku ni teruk dalam bercerita..sbb tu aku malas nk bercerita...buat penat ja...nak ulang2..aku juga teruk dalam writing...tp aku suka writing...nape? sbb x de orang nak baca writing yang buruk macam aku tulis..jadi aku boleh tulis ja apa yang aku fikir...huhu...

dah la pagi dah semakin menjelma aku nak sambung wat keje...walaupun kepala rasa nyut2..tp buat dek ja la...makin layan makin teruk...ni tidur punya pasai la..sapa suh tido terkejut2..kang dah sakit kepala...adoi..tambah kafein lak....huhu...

adoi!!

No comments: