The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Monday, June 28, 2010

haPPy BestDAy to my Little Little bRoTHEr (^^)

salam,

tau apa aku nak crita ari ni? hehe..it about my little brother who always make me wanna back to home..(ari ni nak balik umah sbb mok agak tenat..huhu..)...ok..ilangkan mood sedih sebab ari ni mood mesti ceria..nak tau kenapa sebab ari ini adalah ari ulangtahun kelahiran wan ahmad afif qahri wan omar yang ke-7..(ulang tahun handset pertama aku jugak..skrg ntah mana dah hanset tu sejak diguna pakai oleh kekandaku...dah x amek balik sebab takut buruk siku..hihi.)

uhmm..apa ek aku nk cite pasal budak kecik nih..urm..urm... ok..memula sekali meh tgk gelagat dia dalam video nih.(p.s: aku x smpat nak touch up...korang layan je la ek)





hehe..umur 7 tahun dah dapat gelaran ayah su..nak wat camne dah tertinggal bas.telan ja la. keunikan adik aku ialah orang berebut nak dapatkan perhatian dr dia, kekadang kesian lak aku nengoknya..ye la..masa ada 24jam..kalu dah kelima2 abang2 dan kakak dia asyik nk kawan ngan dia sorang ja..mana sempat.tak tentu arah dibuatnya. sebab tu aku jenis x paksa.aku biar ja dia layan abang2 ngan kakak dia lg sorang tu. time dia nak kawan ngan aku dia cari la aku. tp biasanya dia selalu cari ak..nape? hehe..mesti la sbb dia paling manja senang ngan aku skrg..maklum la abang dia yang terbaik (abe eri) dah kena cilok..begitu jugak ngan kakak dia lagi sorang (kak long)..hehe..so skrg nih suka la dia mengada-ada ngan aku.hehe.i like. abang dia lagi 2 orang..x brapa best nak kawan..sbb poket nipis..tak leh nak ngada2..ahak..

tapi apa2pun dia budak bijak, baik, cerdik dan seangkatan dengannya la..aku bukan puji sebab dia adik aku x..tp korang tau bila dah kenal ngan dia.sebab aku x de masalah nak jaga dia selama ni. nak biar dia main ngan lappy kesayangan aku, handset, ps2, kamera cap ayam aku, komputer dsbg, mmg x perlu diawasi la..x de problem punya..malah kekadang aku lak yg minta toong dia ajar espeacially ps2..ye la..bukan selalu main pon kan...

hal teknologi cepat ja otak dia makan. x yah nak ajar satu persatu, sekali korang tunjuk terus dia dapat catch up. mengaji quran pon sama. dalam 2-3 taun lagi, mau kalah aku. dalam pelajaran pon boleh tahan. tapi ye la lelaki kekadang sibuk nak main ja. tp dia jenis senang..ugut sikit, pujuk sikit x pun merajuk terus dia buat apa yang kita suruh..tp satu jangan marah dia depan orang ramai..kalu x..naya beb kena tumbuk ngan dia..walaupun kecik sakit wooo..

tapi adik aku ni manja sesangat..maklum la anak bongsu...susah sngat nak bagi berdikari..takut sangat pada kesakitan...aku ingat lagi masa hari jadi dia yg ke 5..aku belikan basikal...besar la jugak..tp bg aku macam kacang ja nak terer basikal nih...tp setahun lebih kemudian baru la dia boleh bawak..kesian lak...berenang masing belum pandai..tp sekurang2 dah berani masuk dalam air. untuk pengetahuan korang berenang memang sesuatu yang mesti dipelajari dalam family aku tak kira lelaki atau pompuan.ntahh la..dah tu cara abah aku ajar anak dia..tlagi satu yang ak akan ingat sampai bila2 dan akan ku ceritakan pada anak cucu dia nanti...dia menangis sebab aku terlambat g amek dia balik sek.. hehe..masa tu ari ke2 persekolahan dia sebagai budak darjah 1..kesian, rasa bersalah plak aku..tp kelakar pon ada..tp alhamdullilah sejak dah boleh sesuaikan diri kat sek dah pandai berkawan..dia jadi semakin berani..tp masih lagi dengar kata...x nak dengar..x nak kawan..hehe

huh..panjang lak kalu ak nk cite pasal adik aku sorang ni, by da way..aku cuma nak wish SELAMAT ARI JADI y Ke7...hadiah dah bagi kan?...

p/s: esok balik kg...huhu..harap2 mok cepat sembuh.

No comments: