The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Thursday, June 24, 2010

10: huhu Kant0i


cahaya matahari yang terik memancar dari jendela yang telah dibuka. Ahhh!! kacau betul la..aku menarik selimut menutup kepala agar silau mentari dapat dielakkan.

selimut?aku terus terjaga dan mataku terus memandang sekeliling. mataku dikecilkan agar aku dapat melihat dengan lebih jelas..maklumla..mata keduaku ak lupa letak mana semalam..isk...mamat tu dah bangun ek...alamak kul brapa sekarang ni? aku cuma meraba mencari mataku yang kedua dan juga handsetku..Ahh!! mana nih?

tetiba pintu bilik terkuak..dan ak dengan pantas menarik selimut balik..huhu kantoi la..muka bangun tido...sebelum ni aku bangun sebelum dia...huhu..jangan la mamat tu tarik selimut aku..shuh2x...pi main jauh2..aku nak bersiap nih...

pintu bilik dibuka..dan mata adi ditala kearah tempat surina tidur tadi.
ish tak bangun lagi..macam ni ke anak dara..matahari dah tinggi masih belum bangun. kot yea pun penat..x denya kul 10 tak bangun lagi..Adi membebel perlahan namun masih dapat didengari oleh aku..

ish apa la malang nasib aku dapat isteri macam ni" Adi menangisi nasib sendiri.Adi termenung memandang sekujur tubuh dihadapannya yang berselimut dari kepala hingga kekaki.kemudian menjeling jam ditangan. eh x boleh jadi ni..kena kejutkan jugak..nnt lambat plak nk g lawat ma.

"hoi!!bangun la oi!apa nih anak dara bangun lambat". kakinya menguis kaki anak dara tu..huhu anak dara lagi ke? bukan dah jadi bini aku..x sesuai guna term anak dara nih..

ish mamat ni..main sepak2 kaki lak...ye la aku bangun x kan ak nk berlakon tido mati kat sini lg.tapi macam mn nk bangun..

aku mengeliat sikit...dan duduk tercongok..maklum la berlakon tido kena kacau..hehe..boleh dapat award aku cengini..

huarghhh!!huh hodoh peragai tol la...menguap...tapi selimut masih belum aku tarik..

"apa kacau ore nk tido nih" aku bersuara lemah.masih lagi berlakon.

"oi! tau dok skrg ni kol brapo? cepat bangun, bersiap, kol 11 kita gerak g hospital." macam mengejutkan budak kecik ja gayanya.Adi berjalan menuju jendela.

aku masih belum bergerak. ye la..mcm mn nk gerak kalu dah dia dok perhatikan aku..woo malu woo..air liur basi menempek kat muka aku lagi nih..nnt sebulan dia gelakkan aku..

oi!x gerak lg..nk aku dukung masuk toilet ke?

awak kuar la dulu..sy nk..nk..er.."ish asal tergagap2 nih...

nk gapo?sambil menghampiri aku dan menarik selimut yang masih menutupi wajah ak..dan mata kami bertentangan...huh..terkejut aku..

aku terus bangun dan " saya nak salin baju..nak bersiap la...kalu awak ada kat dalam bilik ni cam na sy nk bersiap."laju ja kuar dari mulut aku.sambil tu aku menghalakan kaki ke arah beg..huh lantak la dia tgk muka aku yang baru bnagun tido nih..cantik apa..natural beauty..

bakpo plok aku kena tubek? kang bahasa ibunda dah kuar.amek ko.

"hish...suka ati la.."aku mencapai tuala, baju dan juga kelengkapan mandi yang sepatutnya..semuanya aku bungkus dalam baju tu..sure dia tak nampak..dan menonong kuar g toilet kat dapur. dan tinggalkan Adi yang terpinga2 melihat aku kelam kabut kuar.

Ahh!! malas nak layan..baik aku kol Mar..apa la dia tgh buat sekarang..mesti dah bangun tak macam surina tuh.mcm mn la ma aku leh berkenan dengan budak macam ni...

No comments: