The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Wednesday, December 9, 2009

DC 1: pertemuan


arghhhhhhh!!!!!...sekuat hati aku melaungkan rasa yang berbuku dihati pada lautan tasik yang terbentang dimata..hanya disini aku dapat bersendiri begini untuk menyatakan rasa tidak puas hati yang membelenggu hatiku…keadaan sekeliling memang aku sudah tidak kisah..cuaca dingin malam juga tidak mampu menyejukkan hatiku…tuduhan yang dilemparkan keatas aku petang tadi masih lagi tergiang-giang dikepalaku. ahh…sanggup mereka menuduh aku begitu. apa salahnya kalu aku Cuma menyatakan pendapatku..kalu aku..ah memang tak guna..rumput..batu..ranting kayu dan ntah apa2 lagi yg berada dihadapan aku semuanya telah selamat ditendang masuk ke tasik yg aman damai itu. tetiba…ntah dimana silapnya aku tersadung kaki..aku cuba mengimbangkan diri tetapi…


“aaarr…” Debuk..debushh!!!cinabeng punya batu..aku pulak yg terhumban dalam tasik ni..

mcm mn ni…dalam gak tasik ni..bila aku nak terapung balik ni…aku tak nak mati mcm ni…aku nk hidup..aku nk hidup...tak nak mati dalam tasik busuk ni...


maka dengan segala tenaga yg ada aku cuba untuk mengapungkan diri.dan akhirnya aku Berjaya…yea!!dan sekarang misi aku adalah untuk berenang ketepian…alamak..kenapa kaki aku…CRAMP…

“tolong!!...tolong!!”

akhirnya dengan takdir ALLAH s.w.t. aku diselamatkan oleh seorang jejaka yg kebetulan berada berhampiran. nasib baik dia ada..kalu tak..hish..nauzubillah…mintak dijauhkan…

“cik kalu ea pon nk bunuh diri..jangan la nk terjun kat tasik busuk ni…nnti”berceramah plak mamat ni…ikhlas tak nak tolong aku ni.

“elo sapa yg nak bunuh diri ni…huk..huk”aku berhenti sekejap melepaskan lelah yg menyesak didada.

“jgn main sebarang ckp…aku terjatuh la..bukan bunuh diri”

“hish pompuan ni…kalu yea pon ckp la elok2…dah la pnt tau sy selamatkan awk…terima kasih pun awk belum ucp tau…”

huk..huk…aku cuba untuk bangun..tetapi kaki aku masih belum mampu untuk berdiri..dan sekali lagi mamat yg baik ati tu menjadi mangsa aku.. tetapi kebetulan dia juga masih belum seimbang sepenuhnya menyebabkan…

debuk!!

2 buah nangka busuk jatuh..memang tak cun langsung..tapi apsal berat sangat ni..dan aku dapat rasakan haba nafas yang panas di pipiku yg kesejukkan.. arrr…TIDAAAAAAAAAAKKKKKKKKKKKK!!!

No comments: