The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Tuesday, March 26, 2013

6 tahun bergelar pelajar lanjutan

pejam celik
menangis ketawa
hilang timbul
orang yang silih berganti
tanpa sedar
6 tahun sudah aku bergelar pelajar lanjutan
masa yang sangat lama
patutla kalau apa2
orang suka rujuk padaku
memang sudah sepatutnya

kematangan aku teruji tahun lalu
semasa terpaksa menyelia pelajar PSM
ini mungkin batch yang ke 7 kot
aku terhandle
cuma membezakan batch ni dan batch lain adalah
seolah-olah aku penyelia utama
yang mereka sepatutnya rujuk selalu
dari A sampai Z
Cuma part memberikan markah sahaja bukan kuasa ku
batch ni dan batch pertama aku jd pelajar lanjutan
yang paling aku ingat
kerana aku terpaksa bermandi peluh
batch lain
x sngt
pndi2 bawa diri
ataupun aku tak terlibat secara langsung
tapi tegur juga bila ada benda yang x berkenan kat mata ni
x kira la pelajar sapa
dah masuk lab ni kena la ikut undang2
tapi sejak begelar pelajar lanjutan tinggi ni
beban makin bertambah
bukan hanya budak PSM
budak mix mode pun kekadang aku yang terpaksa tolong
dah jadi macam tecnicien pun ada
pegawai penyelidik tu x payah nak crite
macam-macam dh aku belajar
yang belum cuma belajar macam mn nk berhibur ja x reti2...
tapi ak tetap bahagia...:)

No comments: