The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Monday, November 24, 2008

monolog seorang aku:Monolog 4



Aku selalu terkeliru dengan pemikiran hati, perasaan dan akal. Mereka saling bercakaran untuk menegakkan buah fikiran masing2 dan akhirnya aku yang pening. Aku tak dapat membezakan antara yang batin dan zahir...dan akhirnya aku masih lagi disini...masih meneruskan perjalanan yang berliku ...tak pasti...dan kelabu.aku tidak pasti sama ada ini keputusan yang tepat atau tidak tapi bagiku...ini adalah yang terbaik untuk masa ini...walaupun kadang2 perasaan sesal dan kecewa menguasai diri. perkara yang aku takuti kini semakin menghampiri aku...dulu sekurang2 aku ada penghalang namun...sekarang benteng pertahanan aku agak rapuh...bila2 masa sahaja boleh runtuh dilanggar tsunami. Aku perlu kukuhkan kekudaku agar aku tidak jatuh trsungkur...bagai nangka jatuh ke tanah..apapun aku perlu...aku mesti.

No comments: