The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Wednesday, October 15, 2014

DC 6: MERAJUK

Sebulan sudah perhubungan bisu ini berlangsung. Merajuk? mungkin.atau lebih tepat protes atau entah la. aku x jumpa perkataan yg sesuai. cuma ak x merasa untuk berkomunikasi atau lebih tepat berbicara dengan sesiapapun. dah kalu sebelum ni mereka tidak mahu mendengar penjelasan aku, buat apa minta aku berbicara sekarang. dah tak de gunanya. lantak la.

Deringan telepon mengejutkan aku dari lamunan, mana pulak tuan punya hp ni..telefon letak merata..tuan entah ke mana..bingit betul. aku cuma membiarkan telepon tu menjerit. bantal di kerusi aku campak keatas hp. mengurangkan sedikit volumenya. aku masih meneruskan pemerhatian aku pada cerita di TV. tangan masih rajin menyuap keropok ke dalam mulut.

" tolong angkat call tu, tgn saya bz ni". mamat tu menjerit dari atas. ntah apa2 yang dibuatnya dalam bilik tu.kacau daun betul nk nonton pn tak senang.. x kan la x leh tggl langsung keja tu...kalu tau tgn nk guna pki la headphone ke apa ke siap2...x la menyusahkan aku...ni aku jugak yg kena jadi operator dia...ahh malas arr...kalu urgent angkat sendiri....


No comments: