The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Wednesday, October 15, 2014

16: BAHAGIA



Huargh!!...tgn diregangkan..badan disandar ke balakang. Mata menghala ke arah jam… pukul 12 lebih…huargh!! Tgn menutup mulut..mata menghala ke katil.

Aish..tido kat bilik sana ke? Jebat bingkas bangun. Kaki di hala untuk mencari Lia. X boleh jadi ni selalu ja nk mengelak.

Pintu bilik yang dihuni lia diketuk perlahan. Bunyi music ntah lagu apa yang selalu Lia dengar kedengaran sayup2…tiada respon…tido dah ke..tombol pintu dibuka perlahan. Hanya lampu belajar yang menyala. Lia kelihatan terlentok depan laptop yang terpasang. Kaki diatur mendekati lia. Punggung dilabuhkan ke katil sebelah meja.
Wajah lia yang terlena direnung dan diamati. Keningnya, hidungnya, dan bibirnya…seminggu yang bahagia. Teringat ketika dia mengucup dahi Lia..jelingan maut yang dilemparkan..pipinya yang dicubit..memang seminggu tiada langsung peluang dilepaskan. Semuanya digunakan sepenuhnya. Wajah cemberut lia yang memberontak sungguh comel dimatanya.. Jebat2…ko mmg dh parah
Tapi, sekurang-kurang dia mampu melihat Lia tersenyum dan dpt menatap wajahnya setiap hari. Lia juga seolah-olah pasrah sahaja dengan apa yang terjadi..Tapi bilakah Lia akan benar2 ikhlas menerimanya sebagai suami? Tanpa sedar tangannya meraut perlahan rambut Lia yang terjatuh, Lia bergerak perlahan, mungkin sedar tidurnya di ganggu. Matanya dibuka. Dan Saling memandang tanpa sempat Lia membuka mulut, lantas mulut Lia dicium.


No comments: