The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Friday, July 29, 2011

Monolog seorang aku: monolog 13


setelah hampir sepuluh tahun aku meninggalkan zaman persekolahan, menyebabkan aku terasa seperti terlalu lama kapalku tanpa arah tujuan yang nyata.... Sepuluh tahun bukan jangka waktu yang singkat, lama, tersangat lama. sepatutnya dalam jangka masa aku sudah mampu tersenyum dengan kejayaan aku...tapi adakah pencaturan aku yang silap?

kenapa selama ini aku x pernah sedar ada sesuatu yg lebih menarik dalam dunia yang menakutkan diluar sana..kenapa aku terlalu takut untuk mengambil risiko?kalu dulu aku gagal dalam mengejar impian aku, mungkin aku puas ati kerana aku pernah berusaha mengejar, tapi malangnya aku terlalu takut...takut pada kegagalan...dan akhirnya aku disini..masih mengharap pada benda yang tak pasti...

tapi itu semua dh berlalu, untuk ku mulai sekarang agak terlambat. aku ada tanggungjawab. aku diperlukan disini...aku tidak boleh menidakkan kehadiran mereka yang penting dalam hidupku kini...kerana mereka adalah semangatku..kerana mereka adalah nafasku...kerana mereka aku hidup....selagi adanya mereka disisiku...aku tidak perlu mundur...selagi mereka ada...aku akan teruskan..kerana aku tahu mereka akan menjadi tongkat sekiranya aku tempang...mereka akan menjadi mata sekiranya aku buta..dan mereka akan menjadi telinga sekiranya aku pekak...

jadi sementara aku mampu membahagiakan mereka...aku akan lakukan..aku akan...aku akan menjadi kebanggaan mereka...aku akan menjadi tongkat mereka....

No comments: