The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Sunday, July 3, 2011

Monolog seorang aku : monolog 12



dah lama aku tak bermonolog tentang aku, bukan bermaksud aku sudah lupa, cuma tiada bicara untuk diungkapkan menjadi satu ayat yang lengkap. dalam masa beberapa bulan ini, aku cuma banyak merapu yang aku tidak kategorikan sebagai bermonolong yang mewakili bechmark aku disini.

ari ni aku teringin bermonolog kerana aku sudah hampir melangkah satu lagi anak tangga dalam milestone kehidupan aku. tak lama lagi, insyaAllah secara rasminya aku akan menamatkan zaman masterji aku ini. walaupun mengambil masa yang lebih lama dari jangkaan aku, tapi alhamdullilah akhirnya aku berjaya menamatkan penderitaan ini.

dalam masa 3 taun ni, banyak perkara aku pelajari, bnyk juga keringat dan air mata yang mengalir. tapi semua itu bukan abadi, semuanya terubat dengan masa. 3 tahun yang mematangkan aku, 3 tahun yang merubah aku dari seorang adik menjadi kakak. 3 tahun yang menambahkan tanggungjawab untuk dipikul. 3 tahun yang penuh tipu muslihat, 3 tahun yang menjadikan aku lebih kejam, 3 tahun yang meubah aku dr minah rempit kepada minah drift (metafora ja ni).. 3 tahun yang mengenalkan aku dengan periuk belanga, rempah ratus, dan segala macam resipi....3 tahun yang menjadikan aku setiap bulan mengenal batang mop dan penyapu. 3 tahun yang menjadikan aku bergelar "Bonda" kepada 2 putri yang comel (aleesya & damia) walaupun status perkahwinan aku masih bujang jangan salah faham pulak, tu putri kak long & abe keriku....dan 3 tahun yang menjadikan aku lebih cantik dari biasa...haha...banyak kan yg berubah....

aku berharap, 3 tahun akan datang lebih bermakna dalam milestone kehidupanku...InsyaAllah...dengan izin-Nya...

apa-apapun aku akan pegang kata2 ni " tiada duka yang abadi"...so senyum adalah penawar segala duka....bila kita diduga...tarik nafas..dan ucapkanlah...tiada duka yang abadi...esok adalah hari yang lain...cuaca mungkin cerah...lebih cerah dari ari ini...dan awan nano akan mengiringi setiap balada hati yang tercipta. dan jangan takut cuba untuk kali ke-2, kerna ku ada kamu. setiap ilusi yang hadir mungkin akan menyelesaikan susun silang kata dalam diari kehidupan kita yang dipenuhi drama.

No comments: