The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Wednesday, March 3, 2010

3: Abah!!

“Abah…lia tak salah…lia tak wat apa2pun ngan dia.. lia..”jerkahan abah membantutkan penceritaan aku.
“Diam..aku ckp diam”
“ko tahu tak abis satu taman ni dah tau crite ni…betul ke tak..itu tak yah crite..”
“ni muka aku ni..ko tgk sini…” abah menunjukkan mukanya.
“ aku dah tak tau nak sorok kat mana..”
aku bagi ko kebebasan bukan tuk ko conteng arang kat muka aku”perasaan marah abah memang sudah ditahap kritikal. bahang kepanasan masih boleh dirasa walaupun duduk dalam bangunan sebelah yang dipisahkan dinding simen yang setebal lebih kurang 30cm itu.

dan ko! abah mengunjuk kearah jebat. jebat mengundur setapak.
aku dapat melihat muka abah menahan marah, nasib baik abah masih lagi waras kalau tak entahla mungkin akan berlaku tragedy berdarah kat sini. elok2 satu taman ini ja taau crite ni boleh jadi crita satu dunia. bapak cincang lumat anak dan teman lelaki setelah ditangkap basah” tajuk berita yang kemungkinan keluar kat metro esok pagi.

aku nak ko bertanggungjawab.

abah!!

dan pastinya walaupun air mata darah sekalipun keluar, abah tetap dengan keputusannya dan jebat dengan terpaksa berjanji untuk bertanggungjawab setelah diugut oleh abah.
dan aku hanya mampu berdoa agar semua ini takkan berlaku, kemarahan abah perlu diredakan dulu sebelum aku memujuk lagi.

ma?
hanya mampu menangis. menangisi anaknya dan nasibnya esok ari. dalam kepala mana aku nak sorok muka aku ni.

No comments: