The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Monday, June 1, 2009

monolog seorang aku: Monolog 8


MasyaAllah...dah setahun aku kat sini..macam2 dah berlaku...ada yang sedih dan ada yang gembira..biasalah kehidupan ada pasang surutnya...macam mana pun..alhamdullih walaupun banyak perkara buruk berlaku...tp aku diberi kesihatan yang memuaskan...sakit sikit2 tu biasa la ujian Allah untuk hapuskan dosa-dosa kecil yea tak?..aku juga diberi rakan2 yang memahami dan banyak bertolak ansur ngan aku.Selama setahun ni...aku aku merasakan aku banyak berlawan dengan perasaan sendiri..hati aku pernah yang terluka sebelum ini, sikit2 mula berdarah kembali... setiap kenangan sedih masa lalu...menghantui...satu-persatu..jikalau dulu aku jadikan kenangan itu sebagai pemangkin semangat...namun kini kenangan itu menakutkan aku...menjadi penyebab kepada siapa aku kini.. aku cuba lupakan...tapi semakin aku cuba lupakan semakin jelas kenangan itu....

No comments: