The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Friday, March 27, 2015

Cinta

uhmm...topik ni agak kabur bagi ak memandangkan ak x pernah bercinta hatta cinta monyet sekalipun...ada admirer kat sesapa pun x de...apatah lagi secret admirer yg minat ak.aku cuma mempelajari falsafah cinta hanya dr pemerhatian ak dr novel, drama dan kawan2 sekeliling ak. jadi, apa yg aku utarakan disini hanyalah perasaan ingin tahu aku terhadap jatuh cinta, putus cinta dan jatuh cinta kembali.

cinta dr novel.

cinta ini sngt agung, suci dan tulus. dan ak terfikir sekiranya cinta seperti ini wujud, alangkah indahnya perasaan itu walaupun onak dan duri perlu ditempuh. ini dr novel masa kini. tapi kalu novel dulu2 lebih realistik, tp tak bombastik kerana ini adalah dunia khayalan, dan pastinya kita perlukan drama dan konflik juga peleraian yang menarik dan gembira. mungkin tidak bermula dengan once upon the time, tapi mungkin berakhir dengan doa supaya kebahagian ini kekal selama-lamanya.

cinta dr drama

cinta ini juga tiada beza dengan cinta dr novel. kerana adalah karya ciptaan manusia yang ingin kegembiraan walaupun air mata menemani.

cinta dr kawan2

yang ini ak x leh nk komen sngt sebab mereka pun tak bnyk share ngan ak pemikiran mereka. so penilaian ini hanyalah dr mata kasar ak. ok. yang ak perhatikan. mereka jatuh cinta x la seindah seperti dalam novel yang mn mereka seolah pasti akan perasaan mereka. mengorat ngan bunga, coklat atau seumpamanya. yang mengejar dan dikejar. mungkin ada tp tak de la smpi nk melaung satu universiti mengatakan aku cintakan kau..senyap2 ja..dalam phone...message..kawan...hi boleh berkenalan...bermula ngan ayat itu..sekiranya si gadis menerima ada chance la..kalu tidak...ok..ak cari gadis lain...keluar makan....balik umah call berjam2...msg plak....then esok jumpa balik..tak cukup tu..ym...x ckp ym video call...huh...kwn yg ada depan mata buat tak wujud...pndai2 la bawak diri...ak yg melihatnya terasa penat...tp mereka..bahagia...jeles?kalu itu yg dikatakan jeles mungkin...ak x leh definasikan perasaan ak yg sebenar...ari tu ada la dalam bulan 8, 2009 seorang mamat ni nak bekenalan ngan ak...ok..ak layan la sbb dia mulakan pun dgn cara yg baik...(yg sebenarnya kawan ak yg bg no ak kat dia...so ak x leh la nk buat bo layan kan..kena la jaga ati kawan gak..walaupun dia x jaga ati ak..huhu)..so bermula la ak berkenalan..ak lyn seadanya kawan..dia message ak reply..tp nk ..arapkan ak yg mula uhh...jgn arap..jual mahal..x la...but that not me...dia message dan kol adala kot 2-3 minggu ak layan..pstu..bila dia beria mcm nk jumpa ak...then ak pun rs he is not the one...dan ak juga rasa rimas, lemas, dan segalanya la...hehe...so sorry..aku biar mcm tu ja...dia cal aku x angkat. msg x reply..jht kan.ptt x de lelaki yg sangkut...tp berbalik pada topik..aku rasa jatuh cinta, bercinta, putus cinta dan jatuh cinta kembali adalah pilihan kita.. kita nk bahagia dengan cinta kita akan buat segala2nya untuk bahagia...dan bila sampi 1 thp dimana x serasi bersama we ask for break...we frust..kosong....still ingat kat dia...tp mula mencari cinta lain...so..cinta sejati..sehidup semati...laila majnun..romeo and juliet...wujud kah?


No comments: