The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Thursday, March 12, 2015

20:Cuba

20:Cuba

"Lia..." lembut dan perlahan nada suara Jebat menyeru.sambil tangan menyentuh perlahan jemari lia.mengengam erat.
"Sampai bila kita nak hidup macam ni?....kenapa kita x cuba beri peluang pada hubungan ni?..beri peluang pada saya utk menjadi suami awak....ayah kepada anak-anak awak..." mata cuba mencari anak mata lia. cuba berkomunikasi dengan hati lia. hati yang sangat beku.
"Kita telah ditakdirkan berjumpa dan bersama. saya x tahu apa muslihat Allah takdirkan saya bertemu awak, menikahi awak. Menerima awak sebagai isteri. saya tahu saya mengambil kesempatan atas musibah ni..tapi sy ikhlas dan benar-benar menerima awak sbgi isteri saya dan ibu kepada anak-anak saya..saya akan jaga dan lindungi awak...saya akan bahagiakan awak.."Senafas Jebat ungkapkan kata yang telah lama tersimpan di sanubari.

"Lia.." Jebat meyeru dengan nada sedikit kecewa kerana langsung tiada jawapan...cuma wajah lia yang sayu dipandang lembut.
"Kita cuba ek...cuba jayakan hubungan ini..cuba untuk bahagia.." tangan lia dicium..air mata yang cuba ditangan mengalir perlahan diusap  dengan ibu jari....ubun-ubun lia dikucup lembut...dan esakkan lia semakin kuat...tubuh lia dibawa ke dalam dakapan...

Lia masih membisu dan membatu.hakikatnya dia tidak tahu apa reaksi dan kata yang perlu dilakukan dan diungkapkan. matanya menala ke arah tangannya.gemgaman Jebat cukup kemas dan cukup menyakinkan. pertama kali Lia membiarkan tangannya disentuh dan jemarinya digenggam erat insan bergelar lelaki yang telah sah menjadi suami sejak 3 bulan yang lalu,melahirkan secubit rasa aneh namun dia tidak menepis.

Kata-kata pujukan jebatmenyelinap kedalam otak..diproses satu persatu...yea..sampai bila aku harus membenci pernikahan ini..sampai bila aku harus menolak takdir ini.jebat bukan lelaki yang kejam, jahat,x beriman,kaki mabuk, dsbg..jebat lelaki yang sempurna..cukup segala-galanya.tapi aku belum bersedia...semuanya terlalu pantas bagi aku..ahh...apa yang perlu aku buat...tubir mataku terasa panas..
Kita cuba!!..cuba?bagaimana?..ahh..jebat apa yang perlu aku cakap...saat tgnku dicium...jantungku berdegup dengan laju..saat ubun-ubun ku dikucup...langsung marahku hilang...dan air mata dan esakkan aku tak mampu ditahan lagi...aku tewas..tewas dlm pelukkan jebat..

No comments: