The past is history....The future is mystery....The present is where we belong...


Monday, June 18, 2012

jiwa bercelaru= midlife crisis

1
sejenak...

pernahkah kamu menghela nafas yang panjang
kosongkan fikiran
dan x tau apa yang kamu telah lakukan dengan hidup kamu

2
kosong

kejayaan yang mereka banggakan
bagimu
tiada sekelumit pun berbekas dihati untuk dibangga2kan
berlalu pergi umpama angin lalu

3
krisis pertengahan umur?
haha...
terasa lawak kalau aku mengalaminya
namun x mustahil aku mengalaminya sekarang

4
aku perlukan teman bicara
namun aku takut untuk berjumpa teman
aku perlukan gelak ketawa
namun aku penat berpura-pura
aku perlukan ketenangan
namun jiwaku asyik bercelaru
aku perlukan keberanian
namun aku terpaku ketakutan dalam mengatur langkah
dan akhirnya aku lelah dalam ketakutan itu
takut pada bayang2ku sendiri

No comments: